دلایلی که باعث می شود زردآلو خشک استفاده کنیم

در اینجا دلیلی است که باید زردآلو یا خمانی خشک بخورید. رژیم غذایی غنی از فیبر برای سلامتی بسیار ضروری است. علاوه بر عادی سازی حرکات روده، چنین رژیم غذایی می تواند به کنترل سطح قند خون کمک کند.

در میان بسیاری از غذاهای غنی از فیبر، میوه ها بسیار مفید هستند. یکی از میوه‌های سنگین، زردآلو است که منبع غنی ویتامین A، C و پتاسیم است.

از انواع میوه های خشک می توان به زردآلو خشک قیسی اشاره کرد، که در فصل تابستان  می توان به فراوانی این میوه عالی و پر خاصیت را در بازار پیدا کرد.

درست مانند میوه های تازه نارنجی مایل به زرد، میوه های خشک شده نیز برای سلامتی بسیار مفید هستند. دکتر هارش واردهان وزیر بهداشت اتحادیه با تاکید بر اهمیت خوردن زردآلو خشک در توییتر به اشتراک گذاشت که چگونه زردآلو خشک «مواد معدنی کلیدی بسیاری را فراهم می کند.

قیسی سیاه زردآلو در بین انواع میوه خشک ها به خصوص ارگانیک جایگاه ویژه ای در بین مردم پیدا کرده است به خصوص زرد آلوهای کشورمان که در اکثر استان ها یافته میشود.

در اینجا به فواید زردآلو خشک می پردازیم که زمانی حاصل می شود که آب زردآلو بدون کاهش ارزش غذایی تبخیر شود. میوه های خشک منبع خوبی از فیبر، آهن، پتاسیم و آنتی اکسیدان ها هستند و زردآلو خشک نیز تفاوتی ندارد.

1. زردآلو خشک دارای کلسیم است که استخوان های شما را تقویت می کند و عملکرد اعصاب را حفظ می کند.

2. آنها همچنین حاوی منیزیم هستند که به تسکین اسپاسم و گرفتگی عضلات کمک می کند. قیسی خشک از انواع خشکبار محسوب شده و در سراسر دنیا یکی از بهترینهای دسته خشکبار خرید و فروش می گردد.

3. زردآلو خشک یک مکمل عالی کم کالری به رژیم کاهش وزن است زیرا به کنترل هوس کمک می کند.

4. طبق مطالعه سال 2017 کالج کشاورزی و علوم زیستی دانشگاه آریزونا، زردآلو خشک حاوی آهن است که ممکن است به بهبود سلامت خون کمک کند. از آنجایی که حجم خون زنان در دوران بارداری 50 درصد افزایش می یابد، آهن بیشتری در رژیم غذایی فرد مورد نیاز است. زردآلو خشک منبع خوبی از آهن است. قیسی زردآلو به دلیل آنکه جز اصلی ترین محصولات تولید کنندگان در مناطق شمال غرب می باشد، مورد توجه واقع شده است.

5. با این حال، به دیابتی ها توصیه می شود که زردآلو تازه را به جای زردآلو خشک مصرف کنند، زیرا قند زیادی دارد. همچنین، باید اعتدال را تمرین کرد زیرا افراط در هر چیزی یک استراتژی پایدار برای کاهش وزن نیست.

  • منابع:
    1. Here’s why you should have dried apricots or khumani

  • تبلیغات:
    1. با غذا خوردن در ظروف مسی بیمار می شوید.
    2. فواید سلامتی و تغذیه ای لیمو
    3. از بین بردن بوی عرق با لیمو
    4. عجیبترین چیزی که در شکم ماهی کپور پیدا شد