ذرت دامی ایرانی که از جمله گران ترین غذای دام موجود در دنیا است

غلات تقطیر کننده
توضیحات به این صورت است که ذرت دامی ایرانی پرمصرف ترین دانه در تولید اتانول است و دانه های تقطیر محصولات جانبی این فرآیند هستند. هنگامی که برچسب “دانه های تقطیر کننده با مواد محلول” گذاشته می شود، خوراک حاوی مواد محلول تخمیر نیز می باشد. غلات تقطیر به صورت تر و خشک موجود است.

ذخیره سازی و تغذیه: غلات دستگاه تقطیر می تواند تازه، خشک شده یا سیلو شده باشد. با این حال، محصول خشک شده ساده ترین برای نگهداری و نگهداری است و محصول مرطوب می تواند به سرعت در هوای گرم خراب شود (Wahlberg 2005) با ماندگاری 7 تا 10 روز یا کمتر.

غلات تقطیر منبع خوبی از پروتئین و انرژی برای جیره لبنیات هستند. آنها همچنین منبع خوبی از فسفر بسته به نیاز در رژیم غذایی هستند (Schingoethe et al. 2002). آنها نسبتاً رقابتی با سایر خوراک ها به عنوان منبع انرژی هستند.

به دلیل محتوای پروتئین بالای غلات تقطیر، آنها به طور کلی به عنوان منابع پروتئین در نظر گرفته می شوند

(Wahlberg 2005) و می توانند در جیره های خوب فرموله شده با حداکثر 20 درصد ماده خشک جیره تغذیه شوند (DM; Anderson et al. 2006; Kleinschmit et al. همکاران 2006).

تحقیقات SDSU افزایش تولید شیر را هنگامی که گاوها با 5% از دی‌ام‌پری جیره به‌عنوان محلول‌های مقطر تغلیظ شده تغذیه می‌کردند، نشان داده است (Schingoethe et al. 2002).

اگر علوفه‌ها عمدتاً سیلوی ذرت باشد، می‌توان تا 30 درصد جیره را به‌عنوان دانه‌های تقطیر خشک (DDGS) DM تغذیه کرد، با این حال، ممکن است پروتئین و لیزین اضافی قابل تجزیه در شکمبه در جیره مورد نیاز باشد (Schingoethe et al. 2002).
میانه های گندم
توضیحات: میانه گندم محصول جانبی آسیاب گندم برای آرد است. Midds از ذرات ریز آرد، سبوس، شورت و جوانه تشکیل شده است.

مید گندم یک خوراک نسبتا خوش طعم است که سرشار از پروتئین، فسفر و پتاسیم است و در عین حال کلسیم کمی دارد.

میانه گندم همچنین حاوی 92 درصد از ارزش انرژی ذرت است و پروتئین بیشتری نسبت به دانه ذرت دارد (Amaral-Phillips and Hemken 2006).