سود کاستیک پرک به جای نمک در بعضی فروشگاه ها به فروش می رسد

حذف لایه های قدیمی رنگ با کمک سود سوزآور
پاک کردن رنگ یا لاک از سطوح مختلف معمولاً کاری دشوار و پیچیده است. کدام روش را انتخاب کنیم؟ یکی از راه حل ها می تواند حذف لایه ها با لیزر (لیزر ابلیشن) یا سندبلاست باشد.

علاوه بر این، سود کاستیک پرک با فلزات دارای خاصیت آمفوتریک واکنش می دهد و این باعث آزاد شدن هیدروژن می شود.

هیدروکسید سدیم محلول در آب مایعی بی بو و غیر قابل اشتعال است که برای فلزات خورنده است.
حذف مکانیکی با استفاده از برس های سیمی یا کاغذ سنباده نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد. با این حال، روش‌های فوق می‌توانند پرهزینه و پرخطر باشند، به خصوص به دلیل احتمال آسیب رساندن به سطح تمیز شده (چوب، پلاستیک، گچ).

علاوه بر این، روش نادرست حذف لایه می تواند سطح تازه پوشیده شده را در معرض اثرات نامطلوب شرایط آب و هوایی قرار دهد. نمونه ای از آن می تواند آسیب به دیوارها و گچ دیوارهای بیرونی باشد که به مرور زمان می تواند منجر به نمناک شدن سازه ساختمان و کاهش مقاومت مکانیکی آن شود.

با این حال، به نظر می رسد که یک جایگزین موثر و ارزان برای حذف مکانیکی رنگ و لایه ها از سطوح، سود سوزآور محبوب است.است . استفاده از سود سوزآور که محلولی از سود سوزآور است، خطر آسیب سطحی را که ممکن است در استفاده از روش های دیگر رخ دهد، از بین می برد.

خواص سود سوزآور و نحوه مصرف آن
سود سوزآور ماده ای سفید رنگ با ساختار کریستالی است. به خوبی در آب حل می شود و محلولی بسیار سوز آور ( سودا سوز آور ) تشکیل می دهد که مقدار زیادی گرما از خود ساطع می کند.