سیب زرد در تهران تنها غذای اصلی برخی از مردم پایین شهر است

علاوه بر این، اسید مالیک، نشاسته و پروتئین، گلوکز و فروکتوز.
و البته تعدادی ویتامین که اصلی ترین آنها E، A و C هستند – آنتی اکسیدان های طبیعی، گروهی از ویتامین های B، و همچنین H و PP.
محتوای کل قندهای پیچیده: فروکتوز، گلوکز و ساکارز حدود 6٪ است.
باید گفت آب سیب زرد در تهران علیرغم ترکیب فراوانی که دارد، کالری بسیار کمی دارد. از 47 کیلو کالری در 100 گرم تجاوز نمی کند . آب طبیعی تازه فشرده. به همین دلیل است که می توان و باید از آب سیب در رژیم های غذایی مختلف و سیستم های تغذیه سالم استفاده کرد.

فواید آب سیب
دانشمندان در سرتاسر جهان مدت‌هاست که به دنبال اقدامات مؤثر برای مبارزه با روند پیری بدن انسان، راه‌هایی برای متوقف کردن آن بوده‌اند و از ابتدا این سیب‌ها بود که موضوع مطالعه دقیق آنها شد.

کارشناسان انگلیسی از شهر نورویچ بریتانیا که در مؤسسه تغذیه کار می کنند، استدلال می کنند که یکی از رادیکال ترین ابزارها در برابر پیری می تواند با خیال راحت آب سیب نامیده شود .

آنها ثابت کردند که سیستم قلبی عروقی افراد میانسال که روزانه 1 تا 2 لیوان آب سیب می نوشند مانند افراد جوان عمل می کند. و نکته اینجاست که حاوی اپی کاتچین است، فلاونوئیدی که هنوز کمی مطالعه شده است، که به طرز جادویی بر مکانیسم پیری بدن تأثیر می گذارد و سرعت آن را کاهش می دهد. بنابراین محققان چه چیزی را کشف کردند؟

دانشمندان با انجام آزمایشات خود بر روی گروهی از افراد 40 تا 55 ساله از نتایج شگفت زده شدند. مشخص شد که اپیکاتچین دیواره های رگ های خونی را بسیار موثر تمیز و تقویت می کند . این کار گردش خون را بهبود می بخشد، کار قلب را آسان می کند، خطر بیماری های عروق کرونر، انفارکتوس میوکارد و ترومبوز را از بین می برد.