لباس زنانه کوتاه که در نبود پارچه از پلاستیک زباله در دوخت آن استفاده شد

ما مدیون فرانسوی ها هستیم که به زیبایی شناسی علاقه دارند و کرست، چرخ خیاطی، کت بارانی، مایو و بسیاری دیگر از ماشین آلات پوشاک و لباس را معرفی می کنند.

رز برتین خیاط انحصاری ماری آنتوانت بود که طراح صدها لباس زنانه کوتاه ملکه بود و بالشتک مخصوص موهای ملکه را آماده کرد تا بلند به نظر برسد.

اگرچه برتین به طور طعنه آمیزی با لقب “وزیر مد” مورد انتقاد قرار گرفت، اما این مانع از آن نشد که او هر هفته یک لباس جدید به ملکه ارائه دهد.

بورژواهای تحصیل کرده در زندگی اجتماعی قرن هجدهم فرانسه بسیار تأثیرگذار بودند. این افراد روند مد دربار را در کافه ها، تئاترها و رویدادها برای افراد از طبقات اجتماعی مختلف به نمایش گذاشتند.

موفق ترین نماینده جنبش “روکوکو” که در قرن هجدهم پذیرفته شد، بدون شک مادام دو پومپادور مورد علاقه پادشاه لوئیس پانزدهم بود. اعتقاد بر این است که مادام دو پومپادور به لطف تأثیری که بر پادشاه و همچنین تزئینات، معماری و لباس دربار داشت، سبک «روکوکو» را رایج کرد.

رنگ‌های پاستلی، پارچه‌های ملایم و سبک و طرح‌های گل بزرگ از ویژگی‌های مد روکوکو هستند. بدن یک زن مطابق با هنجارهای زیبایی آن دوره شکل می‌گرفت و کرست تضمین می‌کرد که کمر باریک‌تر باشد، باسن در پشت باشد.

یکی دیگر از زنان مشهور فرانسوی که اعتقاد بر این است که روند “کوتور” را آغاز کرد، ماری آنتوانت است که به خاطر علاقه اش به تجمل شناخته می شود.

طراح مد انگلیسی چارلز فردریک ورث نیز از جمله افرادی بود که باعث شهرت اوت کوتور (طراحی سفارشی) شد. او برای همسرش که به عنوان مدل کلاه در یک بوتیک در پاریس کار می کرد لباس طراحی کرد.

مشتریان نخبه لباس را تحسین کردند. بنابراین، ورث شروع به ساخت طرح های سفارشی کرد. در میان طرح های او، بیشتر آن هایی که دامن های تنگ و دم بلند داشتند، مد شد.