لوله پلیکا دو اینچ که بسیار سبک و گران است

برای عملیات دستی در یک محیط کاری باریک که در آن استفاده از جرثقیل و سایر تجهیزات بالابری راحت نیست، مناسب است؛ در موارد خروجی زیاد، وظایف سخت، زمان کوتاه پارک و تعمیر و نگهداری و تعویض خط لوله بزرگ استفاده می شود. دوره ساخت و ساز را کوتاه می کند و نیروی انسانی را کاهش می دهد منابع مادی، بهبود راندمان کار.

در نیمه دوم سال 1380 پروژه انتقال باطله دوخط بالابر تغلیظ کننده شرکت معدنی لونان نزدیک به دو سال است که نصب و راه اندازی شده است و تأثیر خوبی دارد. طول کل خط دوگانه پروژه 1950m×2 و فشار عملیاتی 1.6MPa است.

لوله مارپیچ جوش داده شده و لوله پلیکا دو اینچ با وزن مولکولی فوق العاده بالا جداره نازک (UHMW—-PE) لوله کامپوزیت فولادی پلاستیکی تولید شده توسط شرکت صنعتی لوله شاندونگ دانگ فانگ انتخاب شده است.لایه داخلی 256×8 میلی متر UHMW است.

لوله پلی اتیلن که از مقاومت سایشی این لوله بهره می برد مقاومت بالا، ضریب مقاومت اصطکاکی کم، عدم چسبندگی خوب، مقاومت در برابر ضربه، خود روانکاری، مقاومت در برابر استرس محیطی، مقاومت در برابر ترک خوردگی، مقاومت در برابر فشار داخلی بالا و غیره.

لایه بیرونی از یک لوله سیم پیچ فولادی با قطر 273×6 میلی متر به عنوان لایه مقاوم در برابر فشار استفاده می کند که می تواند سطح مقاوم در برابر فشار کل خط لوله را تا انتقال فشار بالا افزایش دهد.

برای حمل و نقل میدانی در فواصل طولانی مناسب تر است، از آسیب ناشی از نیروی خارجی جلوگیری می کند و زمینه کاربرد را گسترش می دهد.

کل خط از روش اتصال فلنج استفاده می کند و جوش فلنج و ترکیب لوله همه در کارخانه تولید می شود که باعث می شود نصب خط لوله سریع و استاندارد باشد. در 8 مارس 2002، آزمایش دو خطی یک بار با موفقیت انجام شد.