پرورش ماهی کفال

در زمینه گونه‌های ماهی پرورشی در آب شور، بیشتر تولیدات منطقه مدیترانه توسط ماهی باس (Dicentrarchus labrax) و ماهی دریایی (Sparus aurata) ارائه می‌شود که به خوبی توسط مصرف‌کننده شناخته شده است زیرا نقش مهمی در بازار دارند. گونه ای که برای مصرف به عنوان یک محصول تازه به بازار عرضه می شود.

در سطح ملی، به‌ویژه در بافت جوامع مرتبط با اکوسیستم‌های تالاب، سایر گونه‌های ماهی اهمیت قابل‌توجهی پیدا می‌کنند که مصرف آن‌ها به برخی از انواع محصولات فرآوری‌شده، از جمله کفال بوتارگا، که با خشک کردن کیسه تخمدانی کفال تولید می‌شود، مرتبط است. موگیل سفالوس، لینائوس، 1758).

ماهی

ماهی کفال

تابستان امسال به ساردینیا در کابراس رفتم، مکانی که به دلیل وجود یک حوضچه بزرگ شناخته شده است که از لحاظ تاریخی قلب تولید کفال و محصولات فرآوری شده مرتبط است. با تشکر از دوست و “همکار” من، دکتر داریو والینک، زیست شناس دریایی، که در بنیاد IMC – مرکز بین المللی دریایی Torregrande (OR)، تاسیساتی واقع در نزدیکی حوضچه، کار می کند، این فرصت را داشتم که از آزمایشگاهی در آن بازدید کنم. برخی آزمایشات مسکن کفال و ماهی انگز با هدف معرفی مجدد نمونه ها در محیط طبیعی انجام شده است.
IMC بخشی از پارک علم و فناوری ساردینیا است و مدت‌هاست درگیر توسعه پروژه‌های تحقیقاتی با هدف ترویج معرفی تکنیک‌های نوآورانه و پایدار برای مدیریت منابع دریایی و ساحلی است. در نمای پانورامای گونه مورد مطالعه، IMC، همراه با مشارکتی متشکل از آژانس منطقه ساردینیا AGRIS، در دانشگاه کالیاری و ساساری، مجموعه‌ای از پروژه‌ها را به طور خاص با هدف مطالعه زیست‌شناسی انجام می‌دهند. اکولوژی و مدیریت منابع کفال، در تالاب های ساردینیا.

بیشتر بخوانید: ماهی کپور

فعالیت آزمایشی انجام شده توسط IMC از نیاز آشکار شده در منطقه برای مبارزه با مشکل افت بهره وری شروع می شود که به دلایلی مانند تغییر شرایط محیطی و صید بی رویه نسبت داده می شود که حدود یک دهه است که برکه کابراس و سایر موارد را تحت تاثیر قرار داده است. تالاب های ساردینیا به منظور تامین تقاضا برای بوتارگا، محصولی که از فرآوری غدد جنسی ماده این موگلید به دست می آید، پروژه تحقیقاتی در زمینه القای تکثیر و پرورش سفالوس موگیل با هدف تجدید جمعیت فعال تالاب ها آغاز شد. ساردینیا.

ماهی

صادرات ماهی

شرح گونه

کفال خاکستری (Mugil cephalus) ماهی است با بدنی قوی و کشیده، که با سر نسبتاً بزرگ و پهن در مرکز و دهانی کوچک با لب بالایی نازک و صاف مشخص می شود.

بیشتر بخوانید: ماهی جنوب
دو باله پشتی کوتاه هستند و سینه ها در وضعیت نسبتاً بلندی قرار گرفته اند، در حالی که از نظر رنگ بدن، این گونه دارای توناژهای خاکستری مایل به آبی در ناحیه پشتی، رنگ نقره ای با خطوط طولی خاکستری در طرفین و روشن تر است. رنگدانه، تمایل به سفید نقره ای در قسمت شکمی. گونه ای جهان وطنی با رفتار فاجعه آمیز است که در آب های ساحلی اکثر مناطق گرمسیری و معتدل زندگی می کند، بنابراین در آب های دریای مدیترانه به ویژه در مناطق تالاب و مصب رودخانه ها نیز بسیار رایج است. در طول فصل تولید مثل، بزرگسالان مدارس بزرگ تشکیل می دهند و به سمت دریای آزاد مهاجرت می کنند. پس از جوجه کشی از تخم ها، لاروها به سمت نواحی آب کم عمق در مکان های ساحلی پناه می روند، جایی که مقادیر زیادی غذا و محافظت در برابر حملات ماهی های شکارچی و ماهی دلمی پیدا می کنند. زمانی که طول بچه ها به حدود 5 سانتی متر برسد، شروع به حرکت به سمت آب های کمی عمیق تر می کنند.