کاشی و سرامیک صادراتی یکی از بزگترین کاشی های تولید شده در ایران

14. کفپوش مشمع کف اتاق
کفپوش مشمع کف اتاق
کفپوش مشمع کفپوش نوعی کفپوش ارتجاعی است که از مخلوط روغن بذر کتان، پودر چوب یا چوب پنبه و سنگ آسیاب ساخته شده است. از مواد بازیافتی ساخته شده و در رنگ ها، سبک ها و الگوهای مختلف موجود است و در برابر آب مقاوم است.

طبق گفته F Bastos, Raquel & Silveira, Paulo (ممع کف اتاق به عنوان پوشش کف: ویژگی ها، کاربردها و نگهداری)، مشمع کف اتاق را می توان برای هر نوع کفی مانند کاشی و سرامیک صادراتی و سرامیک ، بتن ، چوب ، و غیره اعمال کرد. معمولا در آشپزخانه ها، حمام ها و اتاق های لباسشویی استفاده می شود.

8 مصالح ساختمانی سازگار با محیط زیست مورد استفاده در ساختمان های سبز/پایدار!
تصویر نویسنده
کاویشا دسایی
11 مه 2018
15. کفپوش لاستیکی
کفپوش لاستیکی
کفپوش لاستیکی در کشورهای آسیایی محبوبیت بیشتری دارد. این نوع کفپوش، کف را به سطحی آرام تبدیل می کند که راه رفتن بی سر و صدا روی آن راحت است و در برابر سن بسیار بادوام است. این نوع از کفپوش ها به عنوان کفپوش ارتجاعی شناخته می شوند.

طبق استانداردهای هند، IS 809: 1992 ، (مواد کفپوش لاستیکی برای مقاصد عمومی – مشخصات)، ضخامت کفپوش لاستیکی معمولاً بین 3 میلی متر تا 6 میلی متر است. هزینه اولیه کفپوش لاستیکی کمی بالاتر است. اما سطح عالی می دهد.

16. کفپوش مقاوم در برابر اسید
کفپوش مقاوم در برابر اسید
این یک کفپوش تجاری سنگین است که در آزمایشگاه‌های شیمیایی، کارخانه‌های تولید اسید، کارخانه‌های باتری‌های ذخیره‌سازی، ساختمان‌ها و سایر مکان‌هایی که ممکن است در اثر حوادث اسیدی به کف آسیب برسد، استفاده می‌شود.

برای محافظت بیشتر، از پوشش های مقاوم در برابر اسید استفاده می شود.

17. کفپوش منیزیت
کفپوش منیزیت
کفپوش منیزیت از منیزیت کلسینه شده، کلرید منیزیم، گرد و غبار چوب، کوارتز زمینی یا سیلیس و براده های چوب تشکیل شده است.

به عنوان یک سطح تکمیلی بر روی دال های کف بتنی استفاده می شود. همچنین به عنوان بافت “کف کامپوزیت یا کف بدون درز” شناخته می شود.

این نوع کفپوش، اگرچه خیلی رایج نیست، اما ارزان است و بیشتر سطح صافی را تشکیل می دهد که می توان آن را روی سطوح ناهموار متصل کرد زیرا به اندازه کافی انعطاف پذیر است.